På damebesøk i Stavanger

Men, kan det bli jernbanebilder ved en sånn anledning da? Jo da. Tok toget fram og tilbake, og disponerte bil mens vertinnen var på jobb. Så en kan vel si at jeg fikk både i pose og sekk her.

Dag 1. Togbytte i Kristiansand og turens første bilde. 11.2147 står klar med tog 709 i spor 2.

Tog 709 har et par minutters opphold på Sira stasjon.

Her står toget på Ualand stasjon og avventer kryssing med Gt 5802.

14.2173 med Gt 5802 ankommer Ualand stasjon.

Lokomotivstallen på Egersund stasjon. Her ser det ryddig og ordentlig ut.

Inntil lokstallen står sporrenser Xs 9567.

Egersund stasjon sett fra veibrua.

Dag 2 startet med en biltur sørover, og første stopp var på Klepp stasjon med sin enkle stasjonsbygning.

Kjølevogner, Iblps 805 3075-0 og Iblps 805 3057-8 på Klepp stasjon.

Ibblps 825 8020-6 med Samvirkelaget-reklame, også på Klepp stasjon.

Tog 71, sør for Varhaug ved Odland. Det er spiret på Varhaug kirke vi ser til venstre.

11.2105 med Rt 726 også sør for Varhaug ved Odland.

14.2184 med Gt 5802 på brua over Bratlandselva på vei inn til Varhaug stasjon.

11.2148 med Rt 704 på Bryne stasjon.

Bryne stasjon. Her har det skjedd store forandringer siden bildet ble tatt.

Lt 733 ved Varhaug. Rongjabekken renner under de to småbruene vi ser på jernbanen og veien bak.

Lt 730 mellom Varhaug og Nærbø.

Lt 735 fotografert på omtrent samme sted som forrige bilde. En artig ting var at noen tog ble kjørt med to sammenkoblede motorvogner.

14.2165 med Gt 5804 mellom Varhaug og Nærbø.

Pt 709 sør for Ganddal, hvor det nå for tiden jobbes med ny godsterminal som skal åpnes i desember 2007. Det er Åslandsnuten ved Figgjo som troner i bakgrunnen til høyre.

Dag 3. 17.2227 med Et 71 på vei ut fra Paradis.

Et liv etter døden? I alle fall har flekkefjordbanevognene 89.05, 89.02 og 89.01 havnet i Paradis etter fullbyrdelsen av dødsdommen over Flekkefjordsbanen. .

Så er jeg på vei hjemover med Gt 5802. Her krysser vi Lt 735 på Hellvik. Det er forresten ca. tre minutter siden jeg "oppdaget" Vatnamot, og dit ble det jo som vi vet en del turer etterpå.

Tilbake til menyen